Lite ULJ... (Fotografier/bildfrågor)
Jag tog en sväng till ULJ igår, här följer lite av resultatet..
Kommentarer är alltid välkomna!
Dom första tre bilderna är från Funbobacken, strax innan Marielund.
av Robert Härlin, Monday, July 07, 2008, 13:28 (6065 dagar sedan)
Jag tog en sväng till ULJ igår, här följer lite av resultatet..
Kommentarer är alltid välkomna!
Dom första tre bilderna är från Funbobacken, strax innan Marielund.
av Granis, Monday, July 07, 2008, 13:38 (6065 dagar sedan) @ Robert Härlin
Där, i varselväst längst till vänster nere vid Funboån, är ju [b]jag[/b]! Och framför mig likt en skuggfigur skymtar Videofilmare Danneskog. Huruvida mina bilder från dagen är av samma goda klass som Roberts får framtiden utvisa. Jag fotar nämligen fortfarande analogt varför man då måste invänta [b]framkallningen[/b]! :-P
/ L G
[IMG]http://i167.photobucket.com/albums/u124/Ropban/IMGP1431-2.jpg[/IMG]
av Östlund, Anders , Monday, July 07, 2008, 13:51 (6065 dagar sedan) @ Robert Härlin
Ahhh, det var längesedan man såg telefonstolpar! :-)
Är stolparna enbart "statister" eller är de idrift? Känns som ett "måste" för en museijärnväg... :-)
Hälsar,
Anders Ö
av Anders Ljung, Monday, July 07, 2008, 15:49 (6065 dagar sedan) @ Östlund, Anders
Ahhh, det var längesedan man såg telefonstolpar! :-)
Är stolparna enbart "statister" eller är de idrift? Känns som ett "måste" för en museijärnväg... :-)
Hälsar,
Anders Ö
För ögonblicket är stolparna bara statister (och de finns bara i full utsträckning här mellan Bärby och Marielund). Givetvis vill föreningen iståndsätta blanktrådslinjen men det är några tusen "vi ska bara" som måste göras först.
av Anders Östlund, Monday, July 07, 2008, 17:53 (6065 dagar sedan) @ Anders Ljung
Jo, det är mycket med det museala annat än "bara tåg"... :-)
Hur som helst, ser mycket trevligt ut och jag fick en rejäl flashback både från tågresor men kanske framför allt alla de mil man som barn satt och följde trådarnas "snurrande" utefter mindre bilvägar...
Låter bra att de är med på listan i alla fall, om det sen är 1000 saker före har jag full förståelse för...
Hälsar,
Anders Ö
av Lars-Henrik Eriksson, Tuesday, July 08, 2008, 12:44 (6064 dagar sedan) @ Anders Östlund
Jo, det är mycket med det museala annat än "bara tåg"... :-)
Hur som helst, ser mycket trevligt ut och jag fick en rejäl flashback både från tågresor men kanske framför allt alla de mil man som barn satt och följde trådarnas "snurrande" utefter mindre bilvägar...
Låter bra att de är med på listan i alla fall, om det sen är 1000 saker före har jag full förståelse för...
Meningen är att blanktrådslinjen Bärby-Marielund skall sättas istånd och att vi skall ordna en telegrafförbindelse mellan stationerna.