Tack för alla uppgifter Stig L och Patrik E.
Angående 3134 så var det det enda Gp-lok som blev kvar i Västergötland och drog fram till 1957 godstågen mellan Gullspång och Mariestad p.g.a den klena 17kg rälsen som inte tillät Tp-lok på denna linje. Loket ställdes sedan upp i Mariestad som snöberedskapslok men användes även i gruståg vid breddningen av fd. VGJ.
Inför breddningen av linjen Forshem-Mariestad-Gårdsjö så eldades loket på och gick för egen maskin till Skara och ställdes upp i stallet där. Detta skall ha varit sista gången det loket var under ånga.
3134 slopades redan 1965 som reservlok. Det hade transporterats ned från Skara till Göteborg där det stod vid Odinstallet i väntan på att skickas till skrot och under några hektiska veckor så plockade medlemmar från Stora Lundby Järnvägsmuseiförening (AGJ:s föregångare) loket på användbara delar.
Jag har haft en lucka då det gäller när Västgötaloken kom till Växjö men nu tror jag att jag har hela bilden klar för mig.
3118 kom först till 2ms och Västervik 1955 och flyttades till 27ms och Växjö 1957. Strax innan dess hade det genomgått en mindre revision på Kalmar Verkstad och utkom därifrån 12/10 1956. Det ersatte då 3042 som förflyttades till Kalmar för att bli reservlok där.
Jag har alltid trott att det var då , i samband med revisionen, som 3118 fick den enda nytillverkade (1950) reservpannan som fanns till Gp-lok men på foton jag har sett med loket dels i Norsholm dels i Ankarsrum så hade det redan då denna nyare panna ilagd.
3132 kom direkt till Växjö från 5ms 1958 och ersatte då 3041 eller 3043, osäkert vilket.
3135 kom först till Västervik 1957 för att bara ett år senare 1958 överflyttas till Växjö.
Det ersatte då antingen 3041 eller 3043.
Ett tag var det enligt en dragkraftförteckning daterat 1/11 1958 bara 3132 och 3135 som drog godstågen till Oskarshamn.
3118 hade alltså av okänd anledning tagits ur trafik tidigare och ställts upp i lokstallet i Fagerhult.
Men man ville ha 3 lok till trafiken så 3041 togs in till driftverkstaden i Växjö och efter 106 arbetsdagar och 1461 arbetstimmar så var loket klart 25/2 1960 att gå i trafik igen.
Nu var det åter 3 lok som skötte trafiken. 3041, 3132 och 3135.
Men bara i ca. 1½ månad..
6/4 1960 togs 3132 ur trafik såsom hårt slitet och ställdes så småningom upp i lokskjulet i Rockneby där det stod till 1969 då Museiföreningen Stockholm-Roslagens Järnvägar köpte loket.
Resten kan ni läsa om på min hemsida.
De uppgifter som nu saknas för mig alltså:
-När fick 3118 sin nyare pannan ilagd?
-Vilket av loken 3041 eller 3043 ersattes av 3132 när det kom till Växjö 1958?
-Vilket av loken 3041 eller 3043 ersattes av 3135 när det kom till Växjö 1958?
Eller som kom dessa lok ungefär vid samma tidpunkt till Växjö, det ena, 3132, från Göteborg och det andra, 3135, från Västervik så att man kan säga att bägge dessa lok ersatte 3041 och 3043 ungefär samtidigt.