Se alla inlägg på en gång?

Göran Kannerby
Inlägg: 64
Blev medlem: 01 jan 2024, 10:44

Re: Se alla inlägg på en gång?

Inlägg av Göran Kannerby »

harald skrev: 01 jan 2024, 14:46 När du har haft en tråd öppen så anses alla inlägg i den lästa. Programmet kan ju inte veta om du verkligen har läst. Kommer det ett nytt inlägg i tråden så blir den oläst igen.
Eftersom jag blev medlem idag utgår jag från att alla inlägg då ska anses som olästa. Hade programvaran tvärtom utgått från att alla äldre inlägg skulle anses lästa borde i vart fall de inlägg som tillkommit sedan jag blivit medlem hamna som olästa, men den listan är fortfarande helt tom. Får ni andra upp en lista med inlägg när ni väljer "Olästa inlägg" bland snabblänkarna?
harald
Inlägg: 88
Blev medlem: 15 dec 2023, 16:29
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Se alla inlägg på en gång?

Inlägg av harald »

Det kanske blir lite knepigt för den som är nyregistrerad. Om alla äldre inlägg skulle anses olästa, så skulle det ju bli en lång lista för den som registrerar sig när det har skrivits några tusen trådar. Jag rekommenderar att välja "Aktiva trådar". Då får man alla trådar en tid bakåt oavsett om de är lästa eller ej. De visas i omvänd tidsordning efter senaste inlägg. Hur långt bakåt sökningen ska gå kan man själv välja till vänster under listan.
Göran Kannerby
Inlägg: 64
Blev medlem: 01 jan 2024, 10:44

Re: Se alla inlägg på en gång?

Inlägg av Göran Kannerby »

Det förefaller vara så att om man är ny medlem så bortses från alla inlägg som skrivits innan man blev medlem. Därefter verkar det fungera som förväntat.
Skriv svar