Långa svarstider
-
Långa svarstider
Är det bara jag som upplever att forumet på nytt har fått nästan lika långa svarstider som det gamla forumet? Dags för ett snack med webbhotellet kanske?
Re: Långa svarstider
Nej, jag har också noterat det. Ibland går det så fort som man förväntar sig, men ibland är forumet väldigt segt - fullt i klass med gamla forumet mellan varven.Rolf Johansson skrev: ↑27 maj 2024, 20:16 Är det bara jag som upplever att forumet på nytt har fått nästan lika långa svarstider som det gamla forumet? Dags för ett snack med webbhotellet kanske?
-
11-15 sekunder kl 8:16 på morgonen med tre inloggade totalt
-
Svarstiderna tycks variera över dagen.
-
Väldigt varierande, ibland direkt, ibland 10-15 sekunder.
Peter Lidskog
Portland/Örebro
Portland/Örebro
-
OK, då är det alltså inte bara ett lokalt fenomen för just mig.
Eftersom detta började för ca 1 vecka sedan hänger det mest sannolikt samman med någon åtgärd som vidtogs då, t ex en programvaruuppdatering. Vi är nog flera som vore tacksamma om den forumansvariga kunde rapportera problemet till det använda webbhotellet och göra en felanmälan.
Vänliga hälsningar
Rolf J
Eftersom detta började för ca 1 vecka sedan hänger det mest sannolikt samman med någon åtgärd som vidtogs då, t ex en programvaruuppdatering. Vi är nog flera som vore tacksamma om den forumansvariga kunde rapportera problemet till det använda webbhotellet och göra en felanmälan.
Vänliga hälsningar
Rolf J
Jag upplever detsamma, men i morse kom jag till en tysk smalspårssida-
-Per
-Per
-
Det kan ju lika väl vara en orsak som inte alls har med detta forum att göra, som orsakar de långa svarstiderna. T ex om någon annan website som ligger på samma webhotell eller delar infrastruktur, utsätts för överbelastningsattacker.
-
Hej!
Svenska Spårvägssällskapets Forum hanteras också av phpBB och är f n mycket trögt och står nästan still, bara snurrar....!
Torbjörn
Svenska Spårvägssällskapets Forum hanteras också av phpBB och är f n mycket trögt och står nästan still, bara snurrar....!
Torbjörn