Efterlysning - B. Spade och T. Brodén

Marcus75_
Inlägg: 7
Blev medlem: 19 jun 2024, 10:23

Efterlysning - B. Spade och T. Brodén

Inlägg av Marcus75_ »

Hej,
jag skriver en lokalhistorisk bok Forsheda i Värnamo kommun och har hittat två bilder som jag gärna skulle vilja publicera, men behöver såklart tillstånd från respektive fotograf. Söker därför upplysningar om hur jag kan komma i kontakt med Bengt Spade (ang. en bild på stationsområdet i boken HNJ-banorna 1956-1989) resp. Torsten Brodén (ang. en bild på Källunda torvströfabrik i Boken om HNJ (av Leander)).

Någon som vet hur jag kan komma i kontakt med dessa fotografer?

Tack för hjälpen,
Marcus
Torbjörn Jansson
Inlägg: 19
Blev medlem: 15 dec 2023, 12:48

Re: Efterlysning - B. Spade och T. Brodén

Inlägg av Torbjörn Jansson »

Bengt Spade finns på Facebook. Om du har detta så sök på hans namn i Messenger, förhoppningsvis svarar han!
Enligt Ratsit, som är en officiell källa, så har Torsten Brodén mobilnummer 070-5401314. Lycka till!
Hälsningar
Torbjörn
Senast redigerad av Torbjörn Jansson den 26 jun 2024, 10:10, redigerad totalt 1 gånger.
el_vikingo
Inlägg: 14
Blev medlem: 15 dec 2023, 18:26

Re: Efterlysning - B. Spade och T. Brodén

Inlägg av el_vikingo »

Sökte de båda namnen på Google, rätt ovanliga namn. Träff i Skene respektive Sollentuna, i 80 års-åldern. Kan det vara rätt personer?
Marcus75_
Inlägg: 7
Blev medlem: 19 jun 2024, 10:23

Re: Efterlysning - B. Spade och T. Brodén

Inlägg av Marcus75_ »

Torbjörn Jansson skrev: 26 jun 2024, 10:08 Bengt Spade finns på Facebook. Om du har detta så sök på hans namn i Messenger, förhoppningsvis svarar han!
Enligt Ratsit, som är en officiell källa, så har Torsten Brodén mobilnummer 070-5401314. Lycka till!
Hälsningar
Torbjörn
Tack, har provat Facebook och även ett telefonnummer jag hittat till Bengt. Inget svar än. Får prova brev annars :)
Tack för numret till Torsten!
Torbjörn Jansson
Inlägg: 19
Blev medlem: 15 dec 2023, 12:48

Re: Efterlysning - B. Spade och T. Brodén

Inlägg av Torbjörn Jansson »

För all del, väl bekomme... :D !
Torbjörn
Marcus75_
Inlägg: 7
Blev medlem: 19 jun 2024, 10:23

Re: Efterlysning - B. Spade och T. Brodén

Inlägg av Marcus75_ »

Får uppdatera här, med att numret till Torsten ovan gick till en, i och för sig väldigt trevlig och tillmötesgående, Torsten Brodén, dock inte den eftersökte. Det visar sig att den eftersökte Torsten tyvärr gått ur tiden.
Svante W
Inlägg: 2
Blev medlem: 03 jan 2024, 17:58

Re: Efterlysning - B. Spade och T. Brodén

Inlägg av Svante W »

Mejla mig på: svantesw@hotmail.com
Så kan du få Bengts mejladress.

Svante W
Marcus75_
Inlägg: 7
Blev medlem: 19 jun 2024, 10:23

Re: Efterlysning - B. Spade och T. Brodén

Inlägg av Marcus75_ »

Tack Svante!
Skriv svar