Hej,
Denna bild susade förbi i flödet på sociala medier nyligen.
Bilden föreställer en specialtransport för SAAB 93-karosser i vad jag tror är Trollhättan.
Modellbyggaren i mig gick igång och tänkte att det vore kul att kanske knåpa ihop ett sådant ekipage i modellform.
Är det någon av er som har koll på dessa vagnar? Är det en ombyggd O-Vagn? Är svårt att avgöra på den dåliga bilden.
Om någon har fler bilder får ni gärna dela dessa.
Tack på förhand!
Emil
En udda biltransportvagn i Trollhättan
Re: En udda biltransportvagn i Trollhättan
Har för mig att detta varit upp tidigare. Sök på forumet efter Saab eller Trollhättan.
Jag tror bland annat exporten till sammansättningsfabriken i Danmark diskuterades.
/Olof
Jag tror bland annat exporten till sammansättningsfabriken i Danmark diskuterades.
/Olof
Re: En udda biltransportvagn i Trollhättan
Lysande! Stort tack!
Om någon vet fler detaljer om vagnarna tas denna info gärna emot. Tillverkare? Antal? Fler bilder?
Allt är av intresse.
Av bilderna i den länkade tråden ser det onekligen ut att vara vagnar av typ O (kanske Oe?) med någon "hemmasnickrad" (?) ställning för karosserna.
Tack på förhand!
Emil
Om någon vet fler detaljer om vagnarna tas denna info gärna emot. Tillverkare? Antal? Fler bilder?
Allt är av intresse.
Av bilderna i den länkade tråden ser det onekligen ut att vara vagnar av typ O (kanske Oe?) med någon "hemmasnickrad" (?) ställning för karosserna.
Tack på förhand!
Emil