Se alla inlägg på en gång?

Rasmus Axelsson
Inlägg: 12
Blev medlem: 15 dec 2023, 20:42

Se alla inlägg på en gång?

Inlägg av Rasmus Axelsson »

Finns det någon funktion som gör att man kan visa alla inlägg på en gång, oavsett kategori, så att man får ungefär samma vy som i det förra forat?
Användarens profilbild
Lennart Gustafsson
Inlägg: 6
Blev medlem: 15 dec 2023, 13:45

Re: Se alla inlägg på en gång?

Inlägg av Lennart Gustafsson »

Jag håller med dej. Jag tycker detta forum är lite svårt att hantera.
Rasmus Axelsson
Inlägg: 12
Blev medlem: 15 dec 2023, 20:42

Re: Se alla inlägg på en gång?

Inlägg av Rasmus Axelsson »

Jag hävdar inte att forat är svårt att hantera, jag efterlyser bara en samlad vy över alla inlägg samtidigt. Vissa saker tar tid att vänja sig vid, men andra saker kan du inte vänja dig vid eftersom de inte finns.
Joma
Inlägg: 1
Blev medlem: 15 dec 2023, 12:12

Re: Se alla inlägg på en gång?

Inlägg av Joma »

I menyn "Snabblänkar" uppe till vänster finns flera alternativ som visar alla kategorier på en gång, bl a alternativen "Nya inlägg" resp "Olästa inlägg".
Rasmus Axelsson
Inlägg: 12
Blev medlem: 15 dec 2023, 20:42

Re: Se alla inlägg på en gång?

Inlägg av Rasmus Axelsson »

Jou, jag har noterat dessa...
harald
Inlägg: 84
Blev medlem: 15 dec 2023, 16:29
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Se alla inlägg på en gång?

Inlägg av harald »

Man kan ju sätta sitt bokmärke så att det går till "Aktiva trådar" som också finns bland snabblänkarna. Då får man trådarna i samma ordning som med sortering efter senaste svar i gamla forumet.
Rasmus Axelsson
Inlägg: 12
Blev medlem: 15 dec 2023, 20:42

Re: Se alla inlägg på en gång?

Inlägg av Rasmus Axelsson »

Jou, jag har även noterat detta, men vad skiljer en "aktiv tråd" från de övriga?
harald
Inlägg: 84
Blev medlem: 15 dec 2023, 16:29
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Se alla inlägg på en gång?

Inlägg av harald »

Rasmus Axelsson skrev: 17 dec 2023, 13:33 Jou, jag har även noterat detta, men vad skiljer en "aktiv tråd" från de övriga?
På SSS Forum verka det vara att det har skrivits i tråden under den senaste veckan. Den tråden som ligger längst ned i listan har senaste inlägg den 10 december. Jag vet inte om det är en fast gräns eller något som admin kan ställa in.
Edit: Jag upptäckte att man själv kan ställa in. Till vänster under listan finns en knapp som kan kan klicka på för att välja hur långt bakåt man vill se.
Göran Kannerby
Inlägg: 60
Blev medlem: 01 jan 2024, 10:44

Re: Se alla inlägg på en gång?

Inlägg av Göran Kannerby »

Joma skrev: 17 dec 2023, 10:41 I menyn "Snabblänkar" uppe till vänster finns flera alternativ som visar alla kategorier på en gång, bl a alternativen "Nya inlägg" resp "Olästa inlägg".
Om jag provar med "Olästa inlägg" hittar den inget inlägg alls, trots att jag bevisligen inte hunnit läsa ens hälften av alla inlägg.

"Nya inlägg" verkar däremot fungera.
harald
Inlägg: 84
Blev medlem: 15 dec 2023, 16:29
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Se alla inlägg på en gång?

Inlägg av harald »

När du har haft en tråd öppen så anses alla inlägg i den lästa. Programmet kan ju inte veta om du verkligen har läst. Kommer det ett nytt inlägg i tråden så blir den oläst igen.
Skriv svar