Förslag på en ny avdelning

JohanLyr
Inlägg: 2
Blev medlem: 20 feb 2024, 11:58

Förslag på en ny avdelning

Inlägg av JohanLyr »

Skulle man kunna få en avdelning som i princip är som det gamla forumet, dvs du ser alla trådar utan att behöva gå in i en specifik flik ? Jag skulle uppskatta det , skulle ge en snabb överblick.
Ulf L Eriksson
Inlägg: 30
Blev medlem: 19 dec 2023, 21:00
Ort: Luleå

Re: Förslag på en ny avdelning

Inlägg av Ulf L Eriksson »

JohanLyr skrev: 21 feb 2024, 11:02 Skulle man kunna få en avdelning som i princip är som det gamla forumet, dvs du ser alla trådar utan att behöva gå in i en specifik flik ? Jag skulle uppskatta det , skulle ge en snabb överblick.
Den nuvarande uppdelningen på avdelningar verkar än så länge rätt "svårsmält" för en del skribenter då det redan hunnit hamna flera inlägg i "fel" avdelning. Det kan väl behöva tacklas genom att försöka beskriva avdelningarna avgränsningar tydligare och sedan också ha bra verktyg för att städa och tillrättalägga.
Men att införa fler avdelningar verkar inte meningsfullt. För egen del uppskattar jag i stället de möjligheter till selekteringar som ges via "Snabblänkar". Om sedan nya inlägg hamnar där de hör hemma så räcker det bra för att hitta aktuella och intressanta inlägg.
harald
Inlägg: 84
Blev medlem: 15 dec 2023, 16:29
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Förslag på en ny avdelning

Inlägg av harald »

JohanLyr skrev: 21 feb 2024, 11:02 Skulle man kunna få en avdelning som i princip är som det gamla forumet, dvs du ser alla trådar utan att behöva gå in i en specifik flik ? Jag skulle uppskatta det , skulle ge en snabb överblick.
Ett inlägg kan bara ligga i en avdelning, så det går inte att göra det som en avdelning, men det du vill ha finns redan. Klicka på Snabblänkar och sedan på Aktiva trådar så får du alla trådar inom en viss tid med nyast överst. Hur långt tillbaka listan ska gå kan man själv välja med den lilla ikonen till vänster under listan.
JohanLyr
Inlägg: 2
Blev medlem: 20 feb 2024, 11:58

Re: Förslag på en ny avdelning

Inlägg av JohanLyr »

Jag är ledsen om jag förvirrat er. Det jag önskar är ett samlingsforum där jag kan se alla inlägg. Men inte lägga till några nya trådstarter utan endast svara på inlägg som då såklart hamnar i rätt kategori. Jag hoppas detta förklarar mer min önskan
Senast redigerad av JohanLyr den 21 feb 2024, 15:30, redigerad totalt 1 gånger.
Anders Jansson
Inlägg: 19
Blev medlem: 25 dec 2023, 21:42

Re: Förslag på en ny avdelning

Inlägg av Anders Jansson »

Testa följande:

- Klicka på "Snabblänkar" i övre vänstra hörnet.
- Klicka på "Aktiva trådar".
Ulf L Eriksson
Inlägg: 30
Blev medlem: 19 dec 2023, 21:00
Ort: Luleå

Re: Förslag på en ny avdelning

Inlägg av Ulf L Eriksson »

JohanLyr skrev: 21 feb 2024, 15:18 Jag är leds om om jag förvirrat er. Det jag önskar är ett samlingsforum där jag kan se alla inlägg. Men inte lägga till några nya trådstarter utan endast svara på inlägg som då såklart hamnar i rätt kategori. Jag hoppas detta förklarar mer min önskan
Det låter mer som en snabblänk för konservativa läsare som visar alla inlägg, trådade men utan sortering på avdelning (= "gamla" forumets grundstruktur).
Själv föredrar jag att vänja mig vid att hantera den nu rådande ordningen via befintliga snabblänkar vilket går utmärkt.
Göran Kannerby
Inlägg: 64
Blev medlem: 01 jan 2024, 10:44

Re: Förslag på annan visning

Inlägg av Göran Kannerby »

Jag tror att önskemålet snarare gäller en annan visning av det material som redan finns. Går kanske att utveckla.
torbjorn_forsman
Inlägg: 25
Blev medlem: 20 dec 2023, 19:38

Re: Förslag på en ny avdelning

Inlägg av torbjorn_forsman »

Som "det nya" forumet fungerar idag, så känner man ju som vanlig användare igen sig från alla andra phpbb-forum som i stort sett använder standardinställningar och inte har pillat alltför mycket och hittat på egna lösningar, så ur allmän användarvänlighetssynpunkt föreslår jag att man låter det hela vara som det är.
harald
Inlägg: 84
Blev medlem: 15 dec 2023, 16:29
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Förslag på annan visning

Inlägg av harald »

Göran Kannerby skrev: 21 feb 2024, 19:42 Jag tror att önskemålet snarare gäller en annan visning av det material som redan finns. Går kanske att utveckla.
Det finns ju redan visning av alla trådar oavsett avdelning, så den här diskussionen är rätt meningslös.
Däremot så går det inte att skapa sådana virrvarr-trådar som man kunde göra i det gamla forumet och det är ju en fördel med det nya.
Thomas Helin
Inlägg: 10
Blev medlem: 15 dec 2023, 10:35

Re: Förslag på en ny avdelning

Inlägg av Thomas Helin »

Jag skulle vilja ändra visningen av inlägg i tråden så att det sista visas först. Antar att det går, om inte är det ett önskemål.
Skriv svar