Skultorpsolyckan 1965

Thomas Tell
Inlägg: 51
Blev medlem: 15 dec 2023, 11:05
Ort: Vallentuna

Re: Skultorpsolyckan 1965

Inlägg av Thomas Tell »

mormorsgruvan skrev: 30 mar 2024, 11:25 Själva syftet med detta forum är att experter skall svara på frågor.
Jasså var har du fått det ifrån???
Björn Arvidsson
Inlägg: 51
Blev medlem: 15 dec 2023, 13:43

Re: Skultorpsolyckan 1965

Inlägg av Björn Arvidsson »

mormorsgruvan skrev: 30 mar 2024, 11:25 Om Kenneth Landgren är expert, kan han väl svara på min fråga.
Själva syftet med detta forum är att experter skall svara på frågor. Utan detta forum skulle vi behöva besöka riksarkivet en gång i månaden.
Går bra att hitta en hel del svar om man söker efter det på nätet. Så du överdriver med att riksarkivet skulle behöva besökas en gång i månaden.
Många av de frågor du ställer går ju hur snabbt som helst att hitta om man googlar.
Har aldrig uppfattat forumet som att experter ska svara på frågor, utan mer att deltagarna expert eller inte lägger ut information och bilder och hjälper varandra med att hitta svar på div frågor. Och vill man ha hjälp och svar så ska man inte kräva att andra gör det man lika gärna kan göra själv.
klas blomberg
Inlägg: 10
Blev medlem: 15 dec 2023, 16:55

Re: Skultorpsolyckan 1965

Inlägg av klas blomberg »

mormorsgruvan skrev: 30 mar 2024, 11:25 Om Kenneth Landgren är expert, kan han väl svara på min fråga.
Själva syftet med detta forum är att experter skall svara på frågor. Utan detta forum skulle vi behöva besöka riksarkivet en gång i månaden.
Den som har skrivit fyra böcker i ett järnvägshistoriskt ämne har rimligtvis lagt ner en hel del oavlönat arbete på forskning. Avkastningen från bokförsäljningen ger möjligtvis en liten kompensation för en bråkdel av de utgifter han har haft - till exempel för resor till Riksarkivet. Då vore det väl dumt att slå undan fötterna för bokförsäljningen genom att agera som gratisorakel på internet?
Godsgösta
Inlägg: 4
Blev medlem: 18 dec 2023, 19:25

Re: Skultorpsolyckan 1965

Inlägg av Godsgösta »

mormorsgruvan skrev: 30 mar 2024, 11:25 Om Kenneth Landgren är expert, kan han väl svara på min fråga.
Själva syftet med detta forum är att experter skall svara på frågor. Utan detta forum skulle vi behöva besöka riksarkivet en gång i månaden.
Du kan ju inte ens bemöda dig med att leta upp ett enda svar själv på någon av dina märkliga frågor. Det är ganska tröttsamt att se dig gång efter annan häva ur dig vad alla andra förväntas göra eller bidra med.
Det oluitiga är, att när du väl får svar på något så har jag aldrig sett dig tacka skribenten som bemödat sig att svara.
Så att du ska komma här och ställa krav på vad du förväntar dig av andra är i det närmaste helt befängt.
Anders Sandgren
Inlägg: 123
Blev medlem: 16 dec 2023, 01:37

Re: Skultorpsolyckan 1965

Inlägg av Anders Sandgren »

Skultorpsokyckan beskrivs ingående i "Olyckshändelser och missöden vid Statens Järnvägar del IV" av Kenneth Landgren. Jag rekommenderar att du antingen köper boken (ISBN 978-91-980701-5-6) eller söker efter den på närbeläget bibliotek, alt fjärrlån.
Hans Larsson
Inlägg: 19
Blev medlem: 17 dec 2023, 16:24

Re: Skultorpsolyckan 1965

Inlägg av Hans Larsson »

Samtliga fyra delar av bokserien förefaller finnas att köpa på Frank Stenvalls förlag:
https://www.stenvalls.com/searchresults ... s%C3%B6den
Skriv svar