Markering av lästa inlägg

Peter Lidskog
Inlägg: 17
Blev medlem: 15 dec 2023, 12:15

Markering av lästa inlägg

Inlägg av Peter Lidskog »

Har någon lyckats få inlägg att registreras som lästa utan att hela tiden behöva ladda om varenda fönster, något som dessutom verkar dubbelregistrera antalet gånger ett inlägg har vistats.

MVH
Peter
Peter Lidskog
Portland/Örebro
harald
Inlägg: 84
Blev medlem: 15 dec 2023, 16:29
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Markering av lästa inlägg

Inlägg av harald »

Du ska inte använda webbläsarens back-knapp om du vill att inläggen ska markeras som lästa. När man gör det hämtas sidan ur webbläsarens cache som den var innan man läste. I stället ska du klicka länken till den meny du var i innan du läste. Då läses den in på nytt.
Göran Kannerby
Inlägg: 61
Blev medlem: 01 jan 2024, 10:44

Re: Markering av lästa inlägg

Inlägg av Göran Kannerby »

Hur markeras lästa inlägg? Jag lyckas inte hitta någon skillnad på inläggen hur jag än gör.
harald
Inlägg: 84
Blev medlem: 15 dec 2023, 16:29
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Markering av lästa inlägg

Inlägg av harald »

Det som markeras är trådar som har nya inlägg sedan man förra gången öppnade tråden. Det finns en röd fyrkant till vänster om trådens rubrik. Klickar man på den så kommer man till det första nya inlägget. Eftersom tråden är rak och inte ett spretigt träd som i det gamla forumet räcker det. Allt ovanför i tråden är äldre och allt under är yngre.
Göran Kannerby
Inlägg: 61
Blev medlem: 01 jan 2024, 10:44

Re: Markering av lästa inlägg

Inlägg av Göran Kannerby »

Aha! Det som då är förvirrande är att när man är helt ny i forumet skulle ju egentligen alla trådar vara markerade eftersom de innehåller nya inlägg, men tydligen blir det inte det beroende på att det inte finns någon "man förra gången öppnade tråden".
Peter Lidskog
Inlägg: 17
Blev medlem: 15 dec 2023, 12:15

Re: Markering av lästa inlägg

Inlägg av Peter Lidskog »

Har nu hittat ett sätt att läsa som fungerar bra för mej. Fler musklick än gamla forumet, men helt OK. Då jag öppnat en tråd och läst, klickar jag länken "Återgå till ...." längst ner, vilket tar mej till näst föregående nivå, samtidigt som tråden registreras som läst.
Peter Lidskog
Portland/Örebro
Skriv svar