Hej,
jag skriver en lokalhistorisk bok Forsheda i Värnamo kommun och har hittat två bilder som jag gärna skulle vilja publicera, men behöver såklart tillstånd från respektive fotograf. Söker därför upplysningar om hur jag kan komma i kontakt med Bengt Spade (ang. en bild på stationsområdet i boken HNJ-banorna 1956-1989) resp. Torsten Brodén (ang. en bild på Källunda torvströfabrik i Boken om HNJ (av Leander)).
Någon som vet hur jag kan komma i kontakt med dessa fotografer?
Tack för hjälpen,
Marcus
Efterlysning - B. Spade och T. Brodén
-
Re: Efterlysning - B. Spade och T. Brodén
Bengt Spade finns på Facebook. Om du har detta så sök på hans namn i Messenger, förhoppningsvis svarar han!
Enligt Ratsit, som är en officiell källa, så har Torsten Brodén mobilnummer 070-5401314. Lycka till!
Hälsningar
Torbjörn
Enligt Ratsit, som är en officiell källa, så har Torsten Brodén mobilnummer 070-5401314. Lycka till!
Hälsningar
Torbjörn
Senast redigerad av Torbjörn Jansson den 26 jun 2024, 10:10, redigerad totalt 1 gånger.
-
Sökte de båda namnen på Google, rätt ovanliga namn. Träff i Skene respektive Sollentuna, i 80 års-åldern. Kan det vara rätt personer?
Tack, har provat Facebook och även ett telefonnummer jag hittat till Bengt. Inget svar än. Får prova brev annarsTorbjörn Jansson skrev: ↑26 jun 2024, 10:08 Bengt Spade finns på Facebook. Om du har detta så sök på hans namn i Messenger, förhoppningsvis svarar han!
Hälsningar
Torbjörn
Tack för numret till Torsten!
-
För all del, väl bekomme... !
Torbjörn
Torbjörn
Får uppdatera här, med att numret till Torsten ovan gick till en, i och för sig väldigt trevlig och tillmötesgående, Torsten Brodén, dock inte den eftersökte. Det visar sig att den eftersökte Torsten tyvärr gått ur tiden.
Tack Svante!