Ensam och bortglömd - aah! (Bana)
Sura inlägg som förpestar miljön på ett forum som brukar hålla vettigare nivå än i ditt inlägg känns som en större fara åt hållet "urspårningar". Verksamheterna på museijärnvägarna får utan vidare redovisas på dessa sidor trots att det kan ha hänt för en kvart sedan men denna bild visade inte fem skäggiga gubbar och ett ånglok så då krävs det tydligen en reaktion... Om jag tar det på mitt ansvar att göra en historiskt anknuten renovering av denna bromssko för bevarande hos bromsskornas vänner då? Mindre sur då? Accepteras inlägget av Viktor som en "före"-bild då? Bilden är trots allt tagen för ett litet tag sedan, [b]per definition i historien![/b]
Oavsett om man skrivit en massa böcker som tusentals järnvägsintresserade har läst eller ej, inför stämningen här på forumet är vi alla lika, så vitt jag vet...
Tråkigt surt inlägg av en anonym person! Ditt inägg är faktiskt mer negativt än Ulfs inlägg.
Tyvärr för dig håller jag mer med Ulf i detta fall. Bilden är en nutida bild och saknar uppgift om var och när den är tagen och därmed historisk förankring. Bilder som enbart är estetiska passar bättre någon annan stans.
[b]Vad som tillåts vara med är enbart en fråga som moderatorerna avgör och andra har att rätta sig efter våra bedömningar.:-D[/b]
Det finns en hel del gränsfall som har fått slinka med och som inte passar in här.:-( [b]
Någon stans måste hela tiden en gräns dras så länge som det inte är ett forum helt utan inriktning.[/b]
Kontrollören Järnvägshistoriskt Forum