Elförsörjning till restaurangvagnarna (Elektrifiering/elektrisk drift)
Att "skruva upp" innebär att man ställer upp överströmsskyddet så att det klarar en högre ström. Detta måste ske med beaktande av kabelareor och kortslutningseffekt mm så att skyddet med säkerhet "löser ut" vid överbelastning eller kortslutning. Man strävar ju alltid att hålla ned skadeverkningarna så att skydden kanske var nedställda "onödigt" lågt.
PLj
Det som begränsar tågvärmeströmmen på loken är framför allt värmebelastningen på transformatorn. Det termiska överströmsskyddet var inställt för att lokets trafo inte skulle kunna bli överhettad då man tar ut timeffekten av loket. Det hör till sakens natur att det vanligen är persontåg som man tar ut tågvärme till och persontåg är mycket lättare än godståg och då blir ju inte heller uttaget av effekt till körningen lika stor som med tunga godståg. Så det fanns en stor marginal på tågvärmen vad avser värmebelastningen på trafon och då var det ingen stor affär att ändra inställningen på det termiska överströmsskyddet. Kortslutningsskyddet för tågvärmen behövde aldrig ändras så det skyddet var oförändrat.