"Jernets bana" -vad har hänt? (Järnväg allmänt)
Ja. Det betyder alltså att trafiken söder om Bofors skedde på Karlskoga kommuns eller TÅGAB´s trafiktillstånd? Vilket inte borde göra Karlskoga kommuns skattebetalare gladare med tanke på hur det (snabbt) gick med projektet och inköp av en för kommunverksamhet ganska "begränsad" produkt som Y6-rälsbussar! Till ingen nytta då, om man inte lyckas sälja dom till bra pris kanske?
Sedan är det detta med EU-bidrag också. Om allt för många projekt "havererar" inom en speciell sektor verksamhetsmässigt (och säkert geografiskt också, men..) är det väl frågan om kommissionen och dess instanser inte "drar öronen åt sig" vad gäller nya investeringar/ bidrag på samma område? Vilket kan drabba "branschen" framöver. Sträckan Nora- Bofors var väl en av de första "veteranbanor" som kunde dra nytta av dessa bidrag, varför det nog är viktigt att det trots allt blir nåt av med den banan. Och då viktigt inte bara för NBVJ/ NJOV m fl, utan för hela "gammeltågssverige".
/ L G