Rangering vid Brännkyrkahallen 1964 (Järnväg allmänt)
Jag tror snarare att vagn 170 används som rangervagn för att "plocka" bakre släpet från tåget på väg till stan som vi bara ser strömavtagaren på. På andra bilden har 170 precis kommit undan hinderfritt från söderspåret och 184 med sitt tåg kan fortsätta mot Fruängen medan kopplandet pågår på norrspåret. När sen Fruängståget kommit ur vägen kan 170, då med två släp, åka in till Brännkyrkahallen.
Jag tror också så med några mindre invändningar:
1) Avkoppling av v3 sker i så fall i den mest belastade körriktningen.
2) Kopplingsvagn A1 65 var också i tjänst denna morgon men kanske var upptagen just då.
3) Om A29 170 med v2 hade kommit in till Bkh nyss borde det även funnits en v3 med som det inneburit ett visst besvär med att koppla ifrån.
/Gunnar