Hur många träboggievagnar finns det kvar? (Fordon: vagnar)
Det var fler än vad jag trodde. Men det är ju bara bra, för dom är så otroligt fina när dom är renoverade och går efter ett ånglok eller ett D-lok med teakkorg.
Försök till sammanfattning:
NBVJ: (3/6)
Co4a 2001 - i trafik
NBVJ Co4 187 -
NBVJ Co5 806 - i trafik
NBVJ Co4 136 - i trafik
SWB Ao1 20 - Renovering
ABo9 2698 - Renovering
Alla med träklädsel
FVJ: (1+[2]/4)
BJ Ro 36 - nästan i trafikskick teak
FLJ BCo2 19 - nästan i trafikskick teak
MLJ C 1 - i trafik plåtklädd
SJ BCO/Co2 1036 - renoveringsobjekt plåtklädd
GBBJ: (5/6)
CFo 86 - i trafik ?
OFWJ BCo2 2 - i trafik ?
OFWJ BCo2 13 - i trafik ?
TGOJ BCo3 12 - i trafik ?
TGOJ Co 31 - i trafik ?
?
Alla kända vagnar har varit i trafik/ såg trafikdugliga ut på bilder från 1999.
Alla har träbeklädnad.
SKÅJ (1/2)
DFo5 2753 - i trafik (märkt DFo5 fd DFo15)
SWB BDo1a 35 - ?
SJ AFo 2074 - ?
SkJ: (1/4)
MSJ BC01 5 - i trafik
ÖCJ Co5 213 - renovering
BJ Co5 243 -
MSJ Co 6 -
SÅS: (1/4)
ÖKJ Co 20 - i trafik
VBHJ BCo 58/SJ ABo13 8087 -
CWJ BCo3 10/SJ EBCo 8116 -
SSnJ Co 11 -
Spårvägsmuseet: (1/2)
SSnJ XCo 15 - i trafik (motorvagn)
SSnJ CFo 22
Orsa Jernvägsförening: (0/1)
DFo29 1101 - Verkstadsvagn
Jvm: (0/2)
DFo5 2757 - ?
Ro2a 2702 - MBv ?
MBv (1/6)
Co10 1879 -
Co5 4177 - i trafik
CDo14 4240 -
CFo2b 18023 - i trafik
BCo11a 2302 -
CDo3 3043 -
Sammanlagt finns det minst 37 vagnar varav 14 är i trafik och ytterligare några är i nära trafikdugligt skick.