lindrivna bommar (Signaler/säkerhet)
Jag kan glädja dig med att lindrivna bommarna i Hultanäs och Triabo finns kvar och är provkörda under 2009. Hultanäs moderniserades 1981 med moderna kryssmärkesstolpar och kastljus. Den behöver dock fixas till eftersom marken under F5-motordrivet sjunker men är i övrigt översedd och i drift. Triabo har ingen (aktiv) elanslutning sedan många år, men är provkörd med elverk och har smorts upp. Inga större fel och beräknas vara i drift till 100-årsjubileet på sträckan 2012, men just nu väntar viktigare projekt.
Åseda är däremot "ledsna" bl.a. efter en bilpåkörning, liksom Vetlandavägen i Gårdveda. Får se vad det kan bli av dem.
Dessutom har ju ULJ en F5:a i Bärby och ÖSlJ en (två?, minne minne...) i Mariefred. SkJ har två handvevade och det finns säkert fler.
Nu tog minnet slut. Måste vara åldern. :)