Historik och tekniska data smalspåriga godsvagnar TACK! (Fordon: vagnar)

av Granis, Sunday, January 30, 2011, 14:58 (4970 dagar sedan) @ Peter Sjöquist

Förutom att identifiera och statusbedöma dessa och en hög med andra vagnar (företrädesvis fd NKlJ och Q37p av div varianter) ska det bli en förteckning över diverse fordon som SH ska vara fordonsinnehavare för enligt avtal med EH Trä om fordon och material m.m. Däri ingår vilka individer som ska vara/bli driftfordon och vilka som ska ställas av (snarare fortsätta vara detsamma).

En "intern bevarandeplan" alltså. Nåt som alla blir tvungna att göra. Innan natur och "andra yttre omständigheter" (i form av t ex kommuners miljönämnder) ser till att det sker ur våra ögon sett okontrollerat...

SH kommer alltså att bli fordonsinnehavare åt EH Trä [i]och[/i] FSVV? Medan de sistnämnda fortsätter [b]äga[/b] rälsbussarna (förutom "restaurangsläpet" ), vilket då inte har nån större betydelse i sammanhanget? Annat än möjligen civilrättsligt om nån tvist skulle uppstå. Medan man i "norra ändan" låter TJF stå som såväl fordonsägare som innehavare (undantaget ångloket Gp 3042?).

/ L G


Hela tråden: