Långa svarstider

BoJ

Re: Långa svarstider

Inlägg av BoJ »

Under hela hösten så har det varit länga väntetider. Det har hänt att man bara släckt ner och struntat i forumet.
Är det då ingen i ledande ställning som kan ta oxen vid hornen och gå till botten med problemet.
Alla här förstår ju att det är någon bugg som inte hittats ännu. Forum fungerar inte så här! Inget annat forum jag känner till i vart fall!
Mycket tråkigt.
Bo Japlin
BoJ

Inlägg av BoJ »

Under hela hösten så har det varit länga väntetider. Det har hänt att man bara släckt ner och struntat i forumet.
Är det då ingen i ledande ställning som kan ta oxen vid hornen och gå till botten med problemet.
Alla här förstår ju att det är någon bugg som inte hittats ännu. Forum fungerar inte så här! Inget annat forum jag känner till i vart fall!
Mycket tråkigt.
Bo Japlin

Försöker posta en gång till. (service inte tillgänglig)
en gång till: Försöker posta en gång till. (service inte tillgänglig)

Gick till slut
Användarens profilbild
Lennart Gustafsson

Inlägg av Lennart Gustafsson »

Ja, det är tråkigt att inget händer. Det måste väl finnas någon teknisk bevandrad person som kan ta sej ann problemet och lösa det.
Mvh
Lennart Gustafsson
Rolf Johansson

Inlägg av Rolf Johansson »

Jag tror inte att man ska förlita sig på frivilliga krafter för att lösa problemet med svarstiderna. Det är nödvändigt att avsätta en, tyvärr ganska stor, summa pengar och be en yrkesverksam datakonsult att göra en revision av den nuvarande konfigurationen och föreslå ändringar. Räkna med en kostnad av minst 10 - 20 kkr. Ansvariga för forumet bör överväga detta alternativ och ev be medlemmar/användare om ett frivilligt bidrag för att täcka kostnaderna.
Användarens profilbild
jvmv_admin
Site Admin

Inlägg av jvmv_admin »

Webbhotellet hade stora problem med webbservern. Jag gjorde ett enkelt php-skript som bara skrev "Hello world!" på skärmen och som kunde ta 30 sek - 1 minut att ladda. Jag har pratat med webbhotellet om det och forumet är nu mycket snabbare. Dock oklart om det är en tillfällig förbättring eller om de har åtgärdat något.

Jag har även uppdaterat forumet till senaste versionen så om någon har upplevt att forumet har varit offline en stund så beror det på uppdateringen.

Med vänlig hälsning
Daniel
BoJ

Inlägg av BoJ »

Så bra. Vi får hoppas på att det håller i sig.
För idag är forumet blixtsnabbt!
Rolf Johansson

Inlägg av Rolf Johansson »

Vad bra om detta löser problemet!
/Rolf J
Olof W

Inlägg av Olof W »

jvmv_admin skrev: 15 nov 2024, 18:29 Webbhotellet hade stora problem med webbservern. Jag gjorde ett enkelt php-skript som bara skrev "Hello world!" på skärmen och som kunde ta 30 sek - 1 minut att ladda. Jag har pratat med webbhotellet om det och forumet är nu mycket snabbare. Dock oklart om det är en tillfällig förbättring eller om de har åtgärdat något.

Jag har även uppdaterat forumet till senaste versionen så om någon har upplevt att forumet har varit offline en stund så beror det på uppdateringen.

Med vänlig hälsning
Daniel
Tack för din insats
/Olof
Skriv svar