Bangårdombyggnad, dubbelspår? Var? år1991 (Fotografier/bildfrågor)

av Godsgösta, Monday, November 13, 2023, 15:53 (166 dagar sedan) @ B.S.

Jag har hittat de här två bilderna tagna med negativ färgfilm, framkallade 1991 men kan inte komma på var jag tagit dem. Jag antar att det är samma plats åt olika håll? Troligen Mälardalen + Västmanland? Årtal stämmer ju med dubbelspårsutbyggnaden mellan Kungsängen och Kolbäck?
Bilderna blir större om man högerklickar och väljer öppna i ny flik.

[image]

[image]


Motortrallan är en fd TGOJ-tralla och i och med att tiden är relativt nära övertagandet av TGOJ så är det troligt att den fortfarande disponerades av någon produktionsenhet på Banverket utmed fd TGOJ. Dvs Eskilstuna och det förstärker misstanken Mälardalen.


I alla fall nedre bilden bör vara från Surahammar plankorsningen med Hjulmakarvägen. Idag ser det ut så här: Google streetview

Jag håller med helt. Nedre bilden är från Surahammar tagen i riktning mot Hallsta.
Frågan är om inte första bilden också är tagen i Surahammar men tagen från andra änden av bangården i riktning mot Ramnäs? Jag tycker mig få en känsla av det men är långt från säker. Det vore inte orimligt att du knallat till andra änden när du ändå var där och fotade också? Tycker att det ser ut så, men det kan givetvis vara helt fel.


Hela tråden: