Linjebeskr. Gårdsjö-Håkantorp, Hällekis (Järnväg allmänt)
Vänern var alltså egen lp - trodde att den under hela normalspårstiden ingått i Forshem. Så kanske ej skedde förrän nuvarande signalställverk i Forshem installerades?
Ja, 1965. Bekräftar årtalet i Per Forsströms ställverksregister.>
Får väl fortsätta med att utöka frågan, vetgirig som jag är - vilka driftplatser klassades som stationer efter breddningen? Kan listan nedan utökas eller i övrigt kompletteras (platsvaktstjänst vid lastplats t ex?)? Mycket intressant detta och bemanningsfrågan ger ju onekligen en bild av hur det var när det begav sig...
Stora Levene// stn till 1962 // avbemannad 1967Järpås// ständigt obev // avbemannad 1976 (?)
Ja
Lovene// stn till 1987 // avbemannad ?
1969
Lidköping// ännu bevakad för alla tåg //sex (cirka?) tkl stationerade i LkpKällby// stn till 1978 // avbemannad ?
1973
Råbäck// stn till 1970 // avbemannad 1968Forshem// bevakas ännu tidvis, personal fr. Lkp och Mst // avbemannad ?
1979
Lugnås// stn till 1980 // avbemannad ?
1969
Mariestad// ännu bevakad för alla tåg //sex (cirka?) tkl stationerade i MstLyrestad// normalt ständigt obev // avbemannad ? (möten förekom här till 2000 eller 2001)
1979. Sedan sannolikt bilburen tkl.
Hova// ständigt obev // avbemannad ? (bevakad senast 2005 för en tågvändning)
1978