Y0a202 och X0a5 i Eskilstuna 1965,Uppehåll i Sörmland/Österg (Fordon: motorvagnar / dressiner)
Var inne på samma tanke, men det som satte myror i huvudet på mig var överhoppandet av Simonstorp.
Strångsjö och Ändebol ligger i Katrineholms Kommun medan Simonstorp hör hemma i Norrköpings Kommun. Man kan tänka sig att Katrineholms Kommun köpt in uppehållen i Strångsjö och Ändebol.
Jag var inne på samma tanke, men tycker det är förvirrande att Åby - som inte ligger i Katrineholm - var med. Hmmm?
Jag tänkte först att det fanns anslutning i Åby mot Nyköping men fann inget som krävde uppehåll i Åby. Åby är väl helt enkelt en större ort. Uppehållet i Åby är ju dagligt till skillnad mot de i Strångsjö och Ändebol.
Fanns ett par andra tåg som enbart hade uppehåll i Åby på sträckan Katrineholm-Norrköping: 3305 Västerås-Linköping med behovsuppehåll i Åby för påstigande 9.47 och 3215 "Bumerangen" Stockholm-Mjölby sön- och helgdag före vardag med fast uppehåll 22.57. I andra riktningen hade tåg 3322 Norrköping-Västerås fast uppehåll 19.33 i Åby.