Bilder - spårplan 1964 (Signaler/säkerhet)
För övrigt, fanns det någon diskussion om att övergå till högertrafik i T-banan? 1964 hade beslutet för vägarna fattats och som det blev fick linje 12 den litet märkliga principen med vänstertrafik inom Alvik men högertrafik i övrigt fån 1967.
Nej, det var helt klart att tunnelbanan liksom järnvägarna skulle ha kvar vänstertrafiken. En omläggning hade kostat väldigt mycket och till vilken nytta? Helt unik är inte Nockebybanan. Även Angeredsbanan har ju vänstertrafik från Hjällbo till Angereds centrum. I Zürich finns också en spårväg som byter sida på en del av sträckningen.
En intressant sak är att linje 24 (Telefonplan/T-Centralen) gick med 7-vagnarståg, vilket med C4 innebär A mot B-ände för den udda vagnen. Nattrafiken (Fruängen/T-Centralen hette 02. Fanns det en motsvarande 01 på tub 1, t.ex Farsta-Hässelby?
När det bara fanns en tunnelbana hade nattlinjen Farsta-Hässelby nummer 00. När det blev två tunnelbanor ändrade man till 01 på tub 1 och 02 på tub 2. Det förekom även femvagnarståg på tub 2 efter att man hade infört enbemanning på upp till sex vagnar. Fem vagnar krävde färre plattformsvakter än sex vagnar. Även på tub 1 fanns insatståg med sju vagnar och således A mot B, fast det förstås inte var lika påfallande med C1-C3.