MTR 53p 381 i Vena - jösses !!! (Bana)

av Rebecka18, Thursday, December 15, 2011, 16:41 (4909 dagar sedan) @ Johan Vinberg

Det var ett fint foto från Vena Björn men det tog en väldig fart ang. "sputnik" och hur TJF förvarar den och en väldig massa andra spekulationer om både det ena och andra.
Jag vill bara berätta var TJF står i denna frågan som vi inte lagt så mycket kraft på utan den står i Jenny täckt ordentligt. Har heller inte sett eller hört några stora röster eller formel begäran att detta fordon skulle prioteras före några andra. Vi inom TJF har ägnat stora krafter åt att renovera våra boggier till våra motorvagnar som nu är färdigt till fem vagnar. Vidare så har vi snyggat upp en del motorvagnar samt våra trafikvagnar till vårat loktåg, och nu håller vi på med några täckta godsvagnar. Vi arbetar hårt för att få in så mycket fordon som möjligt under tak och täcka inför vinterförvaring. Våran vagnhall havererade föra vintern annars står där många fordon inomhus så en dag kommer även Sputnik in och även då tas om hand, enligt en nyligen kontroll av Sputnik så var skicket det samma som för 8år sen när vi tog över den från SMAB.
Det är tråkigt med sådan här diskutioner på detta trevliga forum och Palle du brukar inte tala för döva öron jag hör bra och lyssnar således även på dig min vän vilket jag gjort i många år, du vet också vad vi kämpar med innom TJF.

MVH
Anders Henriksson
Vice ordf. TJF

Hela tråden:

[x]
[*]