Utloggad

Martin Långström
Inlägg: 3
Blev medlem: 20 dec 2023, 15:24

Re: Utloggad

Inlägg av Martin Långström »

Samma här. Varje gång jag ska kolla forumet, så måste jag logga in på nytt, trots att jag har kryssat i "Kom ihåg mig".
Peter Lidskog
Inlägg: 31
Blev medlem: 15 dec 2023, 12:15

Re: Utloggad

Inlägg av Peter Lidskog »

Men "Kom ihåg mig" betyder väl vanligtvis bara att användarnamnet fylls i med automatik, men inte lösenordet? "Håll mej inloggad" torde vara något annat. Själv har jag lösenordshanterare så förväntar mej, nej vill gärna, att jag loggas ut och får logga in igen, eftersom det är så snabbt med lösenordshanteraren.
Peter Lidskog
Portland/Örebro
John T
Inlägg: 20
Blev medlem: 15 dec 2023, 21:43

Re: Utloggad

Inlägg av John T »

Dag Bonnedal skrev: 21 jun 2024, 14:18
Gunnar Lilienberg skrev: 21 jun 2024, 13:34 Det kan ju att ha göra med säkerhetsinställningarna i PC:n eller telefonen. Om man har ställt in att cachen ska tömmas när man stänger webbläsaren, eller om man surfar i inkognitoläge så blir man tvungen att logga in på nytt.
Naturligtvis, men inte i detta fall.
I övriga fora så fungerar det att vara inloggad permanent.

Dag B
Personligen har jag varit inloggad konstant, hela tiden, i princip sedan jag registrerade mig före jul då forumet blev publikt. Under den tiden har jag fått logga in igen en enda gång, och jag tittar in på forumet i stort sett varje dag. Uppenbarligen är det inte omöjligt att hålla sig inloggad.
K Lemming
Inlägg: 88
Blev medlem: 21 dec 2023, 23:31

Re: Utloggad

Inlägg av K Lemming »

Själv har jag varit inloggad sedan forumet öppnade, men nu har även jag börjat bli utloggad. Svarstiderna är också ännu värre nu, har klockat dom några gånger och dom kan t.o.m komma upp i över en minut och då får man istället "Service unavailable" sidan.
K Lemming
Inlägg: 88
Blev medlem: 21 dec 2023, 23:31

Re: Utloggad

Inlägg av K Lemming »

Efter att ha fungerat utmärkt och med snabba svarstider nu några veckor har forumet återigen blivit seeeeeegt plus att jag nu blir utloggad återigen.
Användarens profilbild
Lennart Gustafsson
Inlägg: 11
Blev medlem: 15 dec 2023, 13:45

Re: Utloggad

Inlägg av Lennart Gustafsson »

Utloggad är mera sällan Men... svarstiderna har blivit mycket sega igen!
Merlin
Inlägg: 10
Blev medlem: 16 jan 2024, 22:22

Re: Utloggad!

Inlägg av Merlin »

Orsaken att ni blir utloggade med kan bero på inställningarna i webbläsaren.

Det har jag på Firefox att all historik raderas varje gång du stänger ner Firefox.
Har använt den i mer är 20 år.
Och vet även att den inställningen finns på Edge men har ingen aning på Chrome eftersom jag aldrig använt den.
Skriv svar