Det var väl denna som hamnade hos Spårvägssällskapet men befanns vara i alltför dåligt skick även om den såg bra ut exteriört (penselrenoverad). Skrotades av SSS men användbara delar omhändertogs och inredningen är väl idag i A1 76 som inte hade någon dylik kvar efter tiden som snöblåsningsvagn.Gunnar D skrev: ↑22 sep 2024, 13:10 Jag har inte listat ut om A1/A3 användes något i trafik efter att linje 5/5E lades ned i nov 1962. Efter att Norrhallen lades ned i apr 1963 utgick kvarvarande buggtåg från Söderhallen. Här lämnar sista? kopplings-/rangervagnen Brännkyrka på em 3 apr 1964:
Mvh Gunnar
SS linje 10 1964
-
- Inlägg: 221
- Blev medlem: 16 dec 2023, 01:37
Re: SS linje 10 1964
-
- Inlägg: 16
- Blev medlem: 15 dec 2023, 19:01
Re: SS linje 10 1964
Tack Gunnar för bilderna. Första bilden är väl tagen på Lidingövägen just där Tegeluddsvägen börjar, med Kungliga Tennishallen ur bild till vänster bakom träden. Hjorthagskyrkan syns på höjden i bakgrunden till vänster, gamla kraftverket bakom spårvagnarna. Vi ser även där Lidingövägen går över Värtabanan i bakgrunden. Andra bilden tagen från andra sidan Lidingövägen, med då nya tunnelbanebron i bakgrunden.
Re: SS linje 10 1964
Enligt uppgift var linje 18 stationerad en del i Brännkyrkahallen i slutet av 40-talet. Den hade väl tvåaxliga motorvagnar även då.
/Gunnar