Osby Leksaksmuseums vagnar?
Osby Leksaksmuseums vagnar?
Fick höra att leksaksmuseet i Osby ska avveckla sina vagnar som står (stått?) i anslutning till museet.
Någon som vet vad det är för vagnar museet haft och vad som kommer att hända med dom? Skrotning?
Någon som vet vad det är för vagnar museet haft och vad som kommer att hända med dom? Skrotning?
-
Re: Osby Leksaksmuseums vagnar?
B8 3167 samt R3 4412 är de vagnar Brio ägt och använt vid sitt museum.
Vagnarna är sålda och ska transporteras till Skåne där de ska användas i anslutning till dressinbanan i Göinge trakten, det finns redan ett antal vagnar där som används som vandrarhem
Vagnarna är sålda och ska transporteras till Skåne där de ska användas i anslutning till dressinbanan i Göinge trakten, det finns redan ett antal vagnar där som används som vandrarhem
Tack för svar.
Jag förmodar att det då blir i Glimminge vagnarna ställs upp om dom ska stå på spår då det är enda stället där det finns sidospår kvar. Vilket skick dessa spår är i vet jag dock inte då det är 10 år sedan jag var där och då var spåren inte i bästa skick.
Jag förmodar att det då blir i Glimminge vagnarna ställs upp om dom ska stå på spår då det är enda stället där det finns sidospår kvar. Vilket skick dessa spår är i vet jag dock inte då det är 10 år sedan jag var där och då var spåren inte i bästa skick.
Glimminge station med tillhörande (ny) ägare, vandrarhem och dressincykling finns med i nya serien "Renoveringsdrömmar" (första avsnittet i går på TV5). Och ska tydligen dyka upp i fler avsnitt (det också). Men sköttes inte dressincyklingen i föreningsform genom "Östra Göinge Järnvägssällskap" (el dyl)? Tillhörde/ tillhör vagnarna vandrarhemmet och dressinerna föreningen? Eller är de samma, på nåt sätt?
/ L G
https://www.tv.nu/program/renoveringsdrommar
/ L G
-
Jag har intrycket (men jag kan ha fel) att de enda medlemmarna i "föreningen" var ägarna till verksamheten.Granis skrev: ↑08 feb 2024, 12:56 Glimminge station med tillhörande (ny) ägare, vandrarhem och dressincykling finns med i nya serien "Renoveringsdrömmar" (första avsnittet i går på TV5). Och ska tydligen dyka upp i fler avsnitt (det också). Men sköttes inte dressincyklingen i föreningsform genom "Östra Göinge Järnvägssällskap" (el dyl)? Tillhörde/ tillhör vagnarna vandrarhemmet och dressinerna föreningen? Eller är de samma, på nåt sätt?
/ L G
-
En liten detalj: Om inget ändrats nyligen ligger även Osby i Skåne, så någon transport "till Skåne" behövs inte.Björn Arvidsson skrev: ↑07 feb 2024, 21:30 B8 3167 samt R3 4412 är de vagnar Brio ägt och använt vid sitt museum.
-
Ursäkta då att jag gjorde ett skrivfel, hade lite andra fordonsflyttar i skallen samtidigt.Göran Kannerby skrev: ↑08 feb 2024, 15:01En liten detalj: Om inget ändrats nyligen ligger även Osby i Skåne, så någon transport "till Skåne" behövs inte.Björn Arvidsson skrev: ↑07 feb 2024, 21:30 B8 3167 samt R3 4412 är de vagnar Brio ägt och använt vid sitt museum.
-
Granis skrev: ↑08 feb 2024, 12:56 ... Men sköttes inte dressincyklingen i föreningsform genom "Östra Göinge Järnvägssällskap" (el dyl)? Tillhörde/ tillhör vagnarna vandrarhemmet och dressinerna föreningen? Eller är de samma, på nåt sätt?
/ L G
Åtminstone enligt ÖGJS hemsida får man intrycket att också vandrarhemmet sköts av föreningen, se länk http://ogjs.se/overnattning.html. //Anders