fd. Säröbanevagn från ovan (1976) (Bana)
Gränges var involverade i Lamco (Liberian American-Swedish Minerals Company). Grängesbolaget var ledare för järnvägsprojektet, men överlät undersökning, planering och utformning till Svenska Entrepenad AB (Sentab). TGOJ ansvarade för alla elektriska och mekaniska konstruktioner, inklusive lok och malmvagnar. Flera företag, bland annat SJ tjänstgjorde som konsuler åt Sentab.
En stor del av Tjänstemannapersonalen bestod av svenskar med bakgrund i SJ och TGOJ.
Det fanns många svenska fordon som trafikerade banan.
1 motorvagn från TGOJ (YBos)
5 motorvagnar från GSJ (YBo6)
2 Rälsbussläp från GSJ (YBoy)
1 Motorvagn från SJ (YBo6)
4 Lastdressiner (Fd HC bussar)
3 Lokomotorer från KVAB (Z43)
1 Personvagn (trävagn) från TGOJ (Bo nr 44). Detta var banans enda personvagn.
+ Några dressiner tillverkade av Kalmar
Uppgifterna kommer från "Spår" 1996