Hyttsignalsystem - "höghastighetskontroll" (Fordon: allmänt)

av Harald, Tuesday, August 16, 2022, 15:41 (881 dagar sedan) @ Överkörmästaren

Fast det hjälpte nog inte så mycket på bana 2. De "besvärande nedsättningarna" bestod väl i att spårledningen vid plattformen (där det låg fast M-signal) var utdragen så långt bortom plattformen att man vid start hann upp i 50 innan man hade lämnat den. Det kunde bara ändras med total omprojektering och fysisk flyttning av isolerskarvar.


Nej, det var (och är) också M på en hel del spårledningar mellan stationerna, alltså inte bara den del av plattformsspårledningarna som skjuter utanför plattformen. Det är enkelt uttryckt så att man i avsaknad av annan hastighetsbegränsande utrustning har gjort H-sträckorna korta genom att dra ut M-sträckorna långt.

Jaha, min erfarenhet av bana 2 är rätt begränsad. Såvitt jag minns har jag bara övningskört där. Men om det är hela spårledningar som har M i onödan, så borde det vara lättare att ändra.


Hela tråden: