En T43 hit och en T43 dit samt en T44 på kanten (Järnvägsmuseet informerar)
Ja,Martin T44 är ganske lyckade som konstruktion. Men vad berättas för mig från Boden var att de första T44 (273-275, ev även 272)där fick problem med kablarna mellan korgen och boggierna. Kraftigare dimensionerade kablar fick monteras.
När skulle T44 280 fått radiostyrning ? 320 och 323 fick de radiostyrning när de fick centralkoppel ? Kanske tidigare? ( 5 T44 skall användas på Malmbanan eu i ÅW, tillsammans med 6 Rm och 5 Rc4)(T44 är möjligen 318,320-323 ?)
Vilken T44 skall väljas för museiändamål ?
Lätt återställa till ursprungligt skick ? Det spelar kanske inte så stor roll om radiostyrning finns eller inte. Troligan monteras denna bort. Fotstegen då ?
LKAB T44 skall de bytas mot Td ? Kanske kan Jvm överta dessa ?
Om nu ett eventuellt förvärv av T44 är nära förestående kanske T44 260 vara ett bra val.
Det finns en annan hemsida som har foton på T44
http://www.jernbane.net/bo/subpage.php?s=3&t=258