Thulins bok (Järnväg allmänt)
I nämnda bok så finns en noggrann genomgång av vilka motorvagnar som trafikerat banan under vilka år.
Jag äger dock inte boken, men jag vill minnas att utöver "Gullhönan", VGJ 101 så gick Kiel-motorvagnarna 105-106 och " hemmabygget" 104 där en tid.
Enligt samma bok var VGJ 11 "katten" en inte helt ovanlig dragare av lokalgodstågen under privatbanetiden.
Jag har inte heller boken men...
VGJ 11 skrotades 1940.
VGJ 12 köptes från MÖJ 1916 och skulle enligt Stig Lundin användas på TNJ.
Enligt Ulf Diehls artikel i Spår 2019 om när Tp-loken ersatte ångloken på Västgötabanan fanns ett ånglok i Nossebro under åren 1953 - 1955 även om användningen var sporadiskt. Det var S8p 3102 och 3100 och slutligen S16p 3082 som användes i februari 1954 varefter det stod till början på 1955 då det åter togs i tjänst för en vecka (plogtåg?). I juli 1955 uppges loket vara övertaligt.
DWK-motorvagnarna var 102, 103 och 105. Det var enligt Anders Janssons inlägg 105 som regelbundet användes på TNJ.
/Ola