VIKTIGT!!! Bilder. (Byggnad)

av morrgan, Thursday, March 12, 2009, 18:27 (5836 dagar sedan) @ Micke Carlsson.

Konstigt. Vad är det för underhållsvolymer som de plötsligt ska ha in? Td/Rd verkar konstigt (för lite) som motiv, ska de slå Helgoland på fingrarna på något sätt kanske? Jaja, vad vet man. Ett spår till går ju in så de ska alltså bygga två eller fler?

Bombardierhallen i Göteborg har tillkommit på inititativ från Västtrafik som vill ha underhåll på sina fordon under konkurrens på nära håll. Det är Jernhusen som byggt hallen.
I denna hall underhålls nu Reginorna och SJs Elefantrövar, de ombyggda Rd och Td loken kommer också att få sitt underhåll där åtminstone under garantitiden.
Green Cargo kommer att börja lämna in Rc-lok för underhåll för att Euromaint skall känna lite konkurrens.
Kommer de nya Alfa-tågen från Bombardier att trafikera Västsverige så kommer de nog också in i denna hall men då måste den förlängas.
Annars går det att bredda hallen med 5 spår.
Bara för lokaltågen i huvudstaden finns det 2 stora anläggningar, Bro och Älvsjö. Sedan finns jätteanläggningen i Hagalund.
Varför skall vi i de västra provinserna sända "våra" järnvägsfordon långa vägar till verkstäder i andra delar av landet ?
Angående koloniområdet så vill Banverket bara ha ettårs avtal i fortsättningen för att lätt komma åt området när man behöver bygga ut spåranläggningen.
Vi börjar komma ifrån det historiska nu, men vi behöver också en undergolvsvarv i Västsverige och den skulle sitta bra i anslutning till koloniområdet. Den som gör denna investering kommer att tjäna pengar.
morrgan


Hela tråden: