OVÄSENTLIGA aktuella fakta (Byggnad)
Inga principer utan undantag förstås. Vet också att Gblss-y gärna svarvas. Kan det vara antalet axlar i omlopp som styr i den frågan?
Att bearbeta en komponent på plats i fordonet kan ju låta arbetsbesparande, men skillnaden i tidsåtgång mellan att byta komponent och bearbeta komponenten kan göra bytet intressantare för att snabbt få ut fordonet i trafik. När det gäller svarv eller axelbyte så är tidsåtgången väl ändå rätt lika när fordonet väl är på plats i verkstad, om hjulsänk (=sänkgrav) finns.
Hurusom, svarvning i undergolvssvarv är definitivt en mycket bra metod att kunna tillgripa, många gånger är den "rätt val" och andra gånger gör materialtillgången den till det enda realistiska valet. Att kunna svarva i fält dessutom borde göra att svarvning tar ett stort steg fram jämfört med att byta axel i fält. Om svarvning i fält är möjligt borde hjulpoolen teoretiskt kunna minskas ned?