Inte så enkelt (Signaler/säkerhet)

av Ola Almquist, Sunday, January 24, 2016, 15:21 (3310 dagar sedan) @ Kjell Aghult

Det är lite märkligt att Grängesbergs Malmbangård ej finnes med i Sveriges Järnvägsstationer som utgavs i ett antal band i slutet av 1940-talet.

Bäst att svara torde ha varit TGOJ uppgiftslämnare för de andra stationerna.
Mängden av persondata torde ha krävt tillgång till personalregistren.


Hur kategoriserades Kmb, dvs Kiruna Malmbangård, samt Slind, i det gamla systemet?

Kmb var 1953 hlp trafikalt, självklart underordnad Kiruna C (Som alltså redovisade m m). Infrastrukturellt station, alltså samma som dagens
driftplats.

Slind var station/driftplats infrastrukturellt men obefintlig trafikalt. Det fanns fler sådana "ensidiga" platser: T ex de gamla blockposterna med lokala, geografiska namn (Länsgränsen, Pinan, Klista etc). Till 1959 års Säo ansågs även dessa som trafikplatser.

Intressant. Här diskuterades förgreningspunkter. Finns det något att tillägga enligt ovanstående resonemang angående dessa?

M.v.h.
Ola


Hela tråden: