"BLJmf" -upp till kamp (Järnväg allmänt)

av Morshyttan, Tuesday, March 08, 2011, 19:36 (5011 dagar sedan) @ Granis

nu anser jag att allmänheten bör informeras i det storslagna i att ta upp BLJ,s fackla :-)

många föreningar talar ju om fördelen med "samarbete", slå ihop" och andra defatistiska tankar:-P
Ofta faller det till kort på att ingen vill slås ihop med den andre eller vilket som skall flyttas över till den samarbetande banan.
Här har museibanorna chansen ; flytta allt till Långshyttan!

Då måste all flytta på sig och ingen kommer i kläm inom en ny förening vad som ska bevaras eller förintas.
Allt byggs gemensamt upp från början utan att några känner sig överkörda (inte ordagrant utan mera bildligt talat ;-) )

Banvall finns och risken för att den ytan skulle utnyttjas av någon är för att inte säga obefintlig så i alla fall försumbar.
om några århundraden så kan det t.o.m. vara en vacker strandlinje om naturbelackarna får som de vill och växthuseffekten råder.

sett ur morshyttans perpektiv men även med ett svagt mått av sanning så är BLJ,s rudera mittpunkten för alla banor om man interpolerar dess läge genom rakalinjer emellan olika banor!:-) (ja i sig väldigt mycket interpollerat men i princip då som ju låter så fint)

kartdesinformation kan ses på :[link]http://kartor.eniro.se/m/IebJy[/link]
(kan någon mer försöka hitta någon form av logik i förslaget så skriv det gärna, jag förmår inte ens själv förklara det goda i iden:-P )
Sedan är bostäderna mycket billigare i området för alla de som får förmånen att flytta ditt, det finns t.o.m. matafär och systemutlämningspost.;-)

så vad väntar museiföreningarna på! :-| ;-) :-D

Om däremot några för att inte säga alla tar detta inlägg för oseriöst, komiskt eller till och med orealistiskt så får man väl göra det! (för det är de nog)

men frånsett allt detta så anser jag dessa fotografier från en banas svanesång såsom både vackert tagna och med stämningen rätt fångad såväl som tekniskt bra beskrivande!:-)

Vilket vi ska tacka Björn för, för det som var nutid då är historia idag:-) ;-)

Hela tråden: