Bevarandet av 891-vagnar (Fordon: vagnar)

av Granis, Wednesday, February 04, 2009, 21:40 (5694 dagar sedan) @ Bengt Nordh

En klok styrelse tar det som sin uppgift att - så långt det går - medla, rådfråga och inte skärpa en konfliktsituation. Att man krossar "Nisses" livsdröm verkar inte bekymra den som skriver om honom.

Nu ska vi nog inte vara så snabba på att dra "paralleller till verkligheten". Även om det i mina inlägg -trots generaliseringar och hypotetiska exemplifieringar- kanske finns ett uns av verklighets(eller hur man nu ska kalla det)bakgrund. Men sen är det både tillagt, fråndraget och -alltså- generaliserat. För det är det som är intressant, tycker jag. Företeelser alltså.

Men för att anknyta till Antes -som vanligt- vettiga inlägg: Om XYJmf får XYJ G 38 (eller vad det var) och andra vagnar ur en stor samling som "väntat på sin tur i verkstan" och/ eller som har andra "syskon" på banan kommer till andra banor och föreningar som verkligen tar hand om dem så har väl inte varken "Nisses" eller någon annan hypotetisk eller verklig persons livsdröms krossats? Tvärtom har den väl uppfyllts (i varje fall när vagnen är klar och i trafik)! Kanske på sin "hemmabana" dessutom!?

Att stå och titta ut över ett hav av mer eller mindre "renoveringsobjekt" på sin bana och tycka det är livsdrömmen; det är det jag vänder mig mot i så fall. Eller åtminstone inte delar visionen.

/ L G


Hela tråden: