Bevarandet av 891-vagnar (Fordon: vagnar)
Nu ger jag mig in i debatten igen maa vad Stig skriver nedan till Ante...
Det är utmärkt om Nisse G kan rädda sånt som andra inte kan/vill/förmår rädda. Men om Nisse istället använder sina resurser för att bjuda över föreningar som velat köpa loss fordon från "sina" banor så är det mindre bra. Snarare mycket obra.
Vad menar du med detta? Ge några exempel på när det förekommit.
Ante skriver ju inte ATT det har hänt, bara att inte är bra OM det händer, du läser helt klart in något mellan raderna som inte står där MEN som du i annan tråd säger att AGJ tillämpat iform av påhittad bjudsituation. Då är det väl AGJ o inte Ante du ska hoppa på..
Ingen förening är i motsats till Gotland en ö.
Förklara.
Måste man förklara en sådan liknelse???
Det verkar som du tror att denne Nisse bara finns som en individ i Sverige oc´h att det är du...i min värld så har jag sett sådana Nissar hos alla 3 Stockholmsföreningarna, Nissar som lägger ned både kropp, själ och plånbok.
Vi har en Nisse hos oss som har lagt ned enorma summor med åren, kanske inte lika mycket som dig (som lagt ned enormenorma summor vad jag förstått) men har lagt en stor % av sina inkomster med åren och även vi har lite av samma sitution inom föreningen. Vi har fordon som idag inte exakt passar i den nisch vi formulerat men som kan kopplas med dit med vitt seende och som vi av känslomässiga skäl hos en del medlemmar inte gör oss av med huxflux. Fast vi fungerar ju inte som AGJ tydligen gör nu förtiden (hoppas jag innerligt).
Nisse förekommer alltså på fler platser än i AGJ och det var det jag läse in och kände igen mig i i Antes o Granis resonemang.