Bevarandet av 891-vagnar (Fordon: vagnar)
Angående denna tråd.
Ser detta som ej sunt tecken i AGJ. Detta har på gått länge tar exempel när Stora lundy sattsade ej på VGJ 28 som hade ny panna nu lägger man krutet på ROJ 3 som hade sämre pann status.
Likså aom SJ GP 3042 där nu AGJ av yttra ett gods tågslok när nu inte har några smålands vagnar typ Dolbergsvagn etc.
Man måste uppskatta vad olika person gjort för förening som nu är det en elit trupp ner i Anten som styr o det står flera person på åskdarläktern.
Tar nästa exempel personvagn flotan är nerkörd i stommarna man tro att man ska kunna göra undervärk i den ny gammla verkstad med få aktiv på helgerna.
Normal spår föreningar har lättare att byta fordon än smal föreningarna,
som jag ser ska man lungna sig i bytes affärn nu i lågkonjunkterna innan man ser resan utveckling i AGJ 2009. Alla stora beslut eller av yttringar måste förankras bättre. Tar ett dåligt exempel tiill hur gick skrotning beslutet till på svängel vagnen från ROJ?
Varför inte föra denna dialog inom AGJ eget forum eller på möte?
MVH björn
Medlem sedan 1968 o järnvägs historik intreserad